utorok 13. septembra 2016

Vějír s kosatci

Opäť sa môžeme tešiť z novej detektívky od Rowlandovej, tentokrát s názvom vejíř s kosatci. A čo vy, siahnete po tejto knihe?

Niečo o knihe
Sano Ičiró stojí před nejnebezpečnějším případem své kariéry. Kdo se pokusil zavraždit šóguna?
„Neuvěřitelný závěr této kultovní série!"
- Booklist
Jsme v Japonsku, píše se rok 1709... Šógun je starý a nemocný. Sano Ičiró, kdysi druhý muž ve státě, je dvorskými intrikami zbaven vysokého úřadu a
degradován na obyčejného policistu městské hlídky. A nejen to. Také jeho manželství je v troskách. Nevyzná se už ani ve své ženě Reiko, natož v tom, proč jeho dlouholetý sok Janagisawa uzavřel nepochopitelné spojenectví se šógunovým synovcem a následníkem Ienobuem, kterého by měl naopak nenávidět. Co za tím vězí?
A pak dojde k neuvěřitelnému zločinu. Někdo pokusí zavraždit šóguna. Ve spánku, v jeho vlastní ložnici. A také zbraň je naprosto neobvyklá. Útočník mu zasadí několik bodných ran vějířem s ostrými kovovými hroty. Sano se opět ocitá v centru dění. Před sebou má nejdůležitější a nejnebezpečnější případ, jaký kdy musel vyšetřit. Znelíbí-li se šógunovu nástupci, který ho vůbec nemá v lásce, bude odsouzen k smrti i s celou rodinou.

Osobné hodnotenie
Veľmi sa mi páčil ten nápad kosatcového vejára, pretože používam kosatcovú kozmetiku a tak som si hneď predstavila, ako musí voňať, aj keď sú na ňom kosatce iba nakreslené. Aj keď je to troška divné, osobne mám veľmi rada kosatcovú vôňu a tak som tejto knihe naozaj nedokázala odolať.

Ide o ďalšiu knihu s Ázijskou tematikou, ktorá ma doslova pohltila. Zbožňujem Áziu, a tak som sa pri opisoch prostredia cítila ako doma. Japonsko je naozaj krásna krajina s mohutnými stavbami, ktorá osloví snáď každého. A mimo náročného jazyka, ktorý by som sa asi nikdy nedokázala naučiť by som tam chcela byť.

Čo sa týka samotnej knihy a jej obsahu, ktorý zrejme zaujíma každého, ide o klasickú Rowlandovku, ktorá však pre mňa určite nie je sklamaním. Jej štýl písania mám naozaj veľmi rada a aj jej zaujímavé riešenie vrážd a hľadanie toho správneho vinníka je pre mňa veľmi zaujímavé. Pokus o zavraždenie Šóguna sa naozaj dotkne množstva ľudí a samotné zisťovanie a vnútorné hľadanie vraha ma doslova nadchlo. 

A čo vy, prečítali by ste si túto knihu?

1 komentár:

  1. Milujem knihy s ázijskou tematikou, ja sa vyžívam v gejšách, a gejša Sajuri bola pre mňa hrdinkou natoľko, že som si normálne chvíľu priala byť gejšou :D :D Ako, znie to strašne zaujímavo, a dokázala by som si predstaviť že to čítam, hoci práve nie som milovníkom zelenej knižnice :) Znie to nesmierne zaujímavo, tie kosatce to celé tak povznášajú :)

    OdpovedaťOdstrániť