utorok 20. septembra 2016

Esenciálne oleje

Dlho očakávaná kniha esenciálnych olejov je konečne aj u mňa. Čo si o nej myslím?

Niečo o knihe
Zveme vás do říše blahodárných léčivých olejů, vonných esencí už odedávna používaných pro zdraví těla i ducha. Naučte se míchat ty nejúčinnější směsi. O každém z olejů přinášíme množství detailních informací. Z jakých rostlin se získávají, jak se s nimi správně a bezpečně zachází, jaké jsou jejich účinky.
Dozvíte se, jaký olej se hodí na konkrétní zdravotní potíže, jako jsou bolesti hlavy nebo zad, které jsou vhodné pro budoucí maminky a pro kojence, které pomohou při únavě. A nezapomeneme ani na emocionální a duševní stránku.
Vonné esence dokážou povzbudit, pomáhají překonat smutek, zlepšují soustředění.

Osobné hodnotenie
Ako to už býva zvykom, veľkou výhodou týchto A-Z kníh je najmä veľmi prehľadný register, ktorý nechýba ani v tomto prípade. V tejto knihe máte možnosť nájsť dva registre. Jeden je zoradený podľa účinkov a podľa vplyvu na organizmus, pričom druhý podľa surovín z ktorých sú esenciálne oleje vyrobené. Osobne uprednostňujem prvú variantu, pretože si esenciálne oleje kupujem najmä kvôli účinkom a nie kvôli vôni.

Veľkou zaujímavosťou je, že som si nedávno kúpila Roll On pre dobrú náladu s vôňou citrusov a dokonca aj v tejto knihe sa píše, že práve citrusové vône zlepšujú človeku náladu :) Možno preto mám tak veľmi rada práve tieto vône. Momentálne sa teda chystám kúpiť jeden aj do aromalampy :)

Čo sa týka samotnej knihy, veľmi sa mi páči, že je prehľadná a hlavne že si vďaka nej môžem vyrobiť vlastný esenciálny olej. Veľkou zaujímavosťou, ktorá ma pozitívne prekvapila je aj malá charakteristika, vďaka ktorej si môžem zvoliť tú správnu rastlinku pre mňa. Napr. ak hľadám niečo pre dobrú náladu avšak nepoznám dané kvety z ktorých sa tento olej dá spraviť. V charakteristike totiž nájdem aj to, či je vôňa jemná, sladká a pod. špecifiká.

Samozrejme obsahuje aj recepty spolu s použitím na určité miesta napr. proti akné, bolesti hlavy atď. :) Tak, konečne sa môžem liečiť čisto prírodne.

2 komentáre:

  1. Zajímavá knížka! Mám ozkoušeno, že na mě tohle voňavé "kouzlení" opravdu funguje a ráda toho využívám právě u rollonků (Bachovky), přírodních parfémů, nebo aromalampiček. Což mi připomíná, že musím dokoupit eukalyptový olejíček (období nachlazení a rýmy je na dohled) a nějaký pomerančový na zvednutí nálady, až se zas venku začne stmívat ve 4 odpoledne :-D
    Bebe

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak táto knižka vyzerá naozaj ako super pomocník :) skvelá recenzia :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť