pondelok 12. septembra 2016

Čo všetko ma naučila kniha Jesť, meditovať, milovať

Príbehy ľudí, ktorých zmenila kniha Jesť, Meditovať, Milovať

Anotácia
Padesát pravdivých příběhů, padesát osudů, které změnila jediná kniha
Během deseti let od svého vydání se z knihy Elizabeth Gilbertové Jíst, meditovat, milovat stal fenomén dodávající milionům čtenářů naději a sílu, aby se i oni pustili do pátrání po tom nejlepším, co se v nich skrývá, a vykročili po cestách, na něž by se jinak nikdy nevydali.
Protagonisté padesáti autentických příběhů se v knize dělí o své životní osudy. Někdy veselé, jindy smutnější, ale vždy hluboce inspirující.
Najdeme zde vyprávění o tom, jak lze najít cestu k přijetí mateřské role, jak se vzpamatovat z rozvodu, jak se vydat za skutečnou láskou nebo se vyrovnat s matčinou smrtí. Nechybí ale ani příběhy zábavné, například o hledání dokonalé pizzy, nebo o tom, jak jít za splněním snů - třeba o herecké kariéře.
Kromě hezkých chvilek strávených nad osudy jiných klade tato kniha každému čtenáři otázku: K čemu tohle všechno dokáže inspirovat vás?

Osobné hodnotenie
Veľmi sa mi páči, že sa v knihe nachádzajú rôzne príbehy a aj samotné písanie je úplne odlišné. Preto je kniha veľmi pestrá. Čo sa týka postáv, každá osoba má iný problém, vychádza z iného rodinného zázemia a vďaka knihe dosiahla iní úspech. Niekedy sú tie príbehy zdanlivo porovnateľné, no i tak rozdielne, čo sa mi veľmi páči.

Každý z príbehov je veľmi inšpirujúci a človeka posúva ďalej v práci so sebou samím. 

Osobne ma najviac zaujímali články, kde vystupovali obyčajný ľudia s trocha slabších pomerov, ktorý to v živote nemali nejak zlé, no zároveň nemôžu povedať ani to, že mali úžasný život. Skrátka obyčajný človek čo má svoje nesplnené priania, ciele a samozrejme aj problémy. Povedala by som, že takto nejako sa cítim aj ja a preto boli práve tieto príbehy pre mňa tie najinšpirujúcejšie. Keď som videla, ako sa človek dokázal zmeniť a čo všetko mu pomohlo, veľmi ma to inšpirovalo a niektoré inšpiratívne návody od ľudí, ako dosiahli tento úspech som začala okamžite používať. Netvrdím, že sa mi svet nejak zmenil, ale aspoň pohľad naň určite áno. 

Povedala by som, že je to ako starý známy ezoterický spôsob - kameň vďačnosti. Ak začne človek s láskou vyslovovať to, za čo je vďačný (ale musí to myslieť úprimne), ani sa nenazdá a svet sa mu bude zdať krajší, aj keď ostal taký istý. Iba pohľad naň sa zmenil. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára