sobota 10. septembra 2016

Jedz, modli sa a miluj

Viem, že to je naozaj veľmi trápne, no napriek tomu, že milujem duchovnú literatúru, doteraz som ešte nečítala knihu Jesť, modli sa a miluj. Tentokrát som sa to však rozhodla zmeniť a rovno som si zaobstarala výročnú knihu Jedz, modli sa a miluj. Ani si neviete predstaviť, ako sa teším, že sa už aj ku mne dostal tento obrovský bestseller.

Anotácia
Pouť mladé dámy za pozemskými i duchovními rozkošemi napříč Itálií, Indií a Indonésií... Nové, doplněné vydání knižního (a filmového) bestselleru.
Elizabeth má vše, co se od moderní Američanky očekává: manžela, dům a úspěšnou kariéru. Jenže místo aby se cítila šťastná, pohlcuje ji panika, zoufalství a zmatek. Odhodlá se tedy k radikálnímu kroku. Úplně sama se vydá na roční pouť kolem světa.
V Itálii studuje umění rozkoše, flirtuje, nezřízeně hoduje a přibere deset nejšťastnějších kilogramů svého života. V Indii absolvuje čtyřměsíční duchovní cestu do vlastního nitra, na níž nechybí ani tak zdánlivé protiklady, jako je meditace, černý humor, mantry a vize. V Indonésii, kde se stane žačkou svérázného starého šamana, pak hledá svůj konečný cíl: rovnováhu a schopnost vybalancovat si život.
JÍST... Kvůli pár stonkům chřestu a italským novinám jsi zničila náš společný život?
MEDITOVAT... Uvidíš tak nádherný věci, že se ti bude chtít hodit po Tádž Mahálu šutrem.
MILOVAT... Jste-li svobodná žena cestující po Bali, nejlepší odpověď na otázku „Jste vdaná?", zní: „Zatím ne."

Osobné hodnotenie
Hneď pri úvodnom čítaní (cca 20 strán) som okamžite pochopila, prečo sa táto kniha stala takým bestsellerom a to nie len na Slovensku. Mimo toho, že je štylistika naozaj vydarená, veľmi sa mi páči samotná myšlienka.

Myslím si, že sa každý raz dostal do "úzkych", kedy mal všetko, po čom kedy túžil no i napriek tomu nebol šťastný. Možno ste dlhodobo túžili po nejakej veci, no keď ste ju dostali, odrazu ste z nej nemali radosť. Prečo to tak je a čo na nás vplýva nám autorka popisuje krásnou cestou mladej a nádhernej ženy, ktorá má všetko čo chce, no napriek tomu nie je šťastná. Preto sa vyberie hľadať svoje šťastie do iných krajín a to len s "kufrom v ruke". 

Kniha je veľmi zaujímavá a spája 3 rôzne smery a to jedlo a potešenie z neho, meditácie alebo inak povedané spojenie s vyšším ja a napokon milovanie a láska. 

Osobne ma najviac zaujalo Taliansko spolu s jedlom a pribratím kíl. Nikdy by som nepovedala, že sa niekto môže tešiť z pribratia a preto to pre mňa bolo veľmi zaujímavé. Každá žena chce byť čo najchudšia a tak sa zapáčiť mužom. Tuto vidíme presný opak a to radosť z kíl, čo ma doslova uchvátilo. 

Veľmi sa mi páči táto netradičná kniha, ktorá ma naozaj dostala. Jediné, čo by som jej vytkla je, že by mohla mať oveľa, oveľa viacej strán :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára