piatok 19. mája 2017

Raw dezerty

Ahojte :) Veľa z vás sa ma pýtalo, čo konzumujem keď nejem cukor. Aké maškrty si doprajem a predovšetkým aké jedlo mi v súčasnosti robí radosť. Je samozrejmé, že si môžem spraviť napríklad palacinky so šľahačkou (bez cukru) a dať si do nich banán, poprípade siahnuť po mojich obľúbených Bombus tyčinkách. Ale ako pohostiť hostí, keď nejem cukor? Rozhodla som sa vás preto oboznámiť s knižkou, ktorá sa mi v súčasnej dobe dostala do ruky a ktorú si neviem vynachváliť. Ide o RAW dezerty, ktoré nie len atraktívne vyzerajú, ale aj chutia.


Je samozrejmé, že som ešte nestihla vyskúšať všetky recepty, no musím povedať, že tie čo som ochutnala boli fantastické. A tak som sa rozhodla sem pridať aspoň to, čo som skúšala. 

V receptári som našla tak niečo jednoduché ako aj niečo zložitejšie. Na fotkách vyzerajú koláčiky fantasticky a myslím si, že by človek ani neprišiel na to, že sa jedná o dezerty bez cukru. Koláče sú zväčša robené s ovocným základom, teda jablkový koláč, hrušková torta, jablková štrúdľa, malinové makronky a podobné. Skrátka hlavnou zložkou je práve ovocie, ktorého je v recepte samozrejme veľké množstvo, aby bol dezert naozaj sladký. 

Veľmi sa mi páči, že ku každému receptu je písaných pár viet, aby sa človek mohol rozhodnúť, či je dezert to pravé alebo nie. Navyše sa tam nachádza aj pár dobrých tipov, ak by ste nejaké tie suroviny nevedeli nájsť ako ich nahradiť alebo kde ich zakúpiť. 

Samozrejmosťou je, že v knihe nájdeme ingrediencie, ktoré potrebujeme. A musím povedať, že ich je niekedy naozaj veľa. Dokonca mám niekedy pocit, že až príliš. No v každom prípade ich treba viac, aby dezert bol chutný a predovšetkým sladký.

Ku každému receptu je priložený aj obrázok ako vyzerá, a teda sa človek môže rozhodnúť či si ho spraví aj podľa vizuálnej stránky. Osobne sa rada rozhodujem hlavne podľa vizuálnej stránky a tieto recepty vyzerajú úchvatne. A ak prídu hostia, aspoň si môžte vybrať to "pravé orechové", čo bude vyzerať perfektne na pohostenie hostí. 

Recepty sú popísané naozaj do podrobna. Myslím si, že pečenie RAW koláčov je podstatne ťažšie ako pečenie tých obyčajných, a tak mi v recepte trocha chýba náročnosť, ktorú by som určite ocenila. Na druhej strane sa mi páči, že je všetko popísané do detailov, a tak som si pri receptoch viac-menej istá, že tam nemám čo pokaziť. 

Čo považujem za hlavnú výhodu, vždy je písané aké množstvo dostaneme z danej dávky. Tak si človek aspoň môže povedať, či si chce spraviť dvojitú dávku alebo mu bude tento počet stačiť. A to hlavne v prípade, že nechce dezerty spraviť len pre seba ale aj pre svojich kamarátov a možno i svokrovcov. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára